Extended DISC Personprofil kundservice PDF Skriv ut Skicka sidan

dreamstime xs 2494643Det som utmärker ett företag i konkurrensen idag är företagets kundservice. De flesta kompetenser går att köpa in och många företag erbjuder samma tjänster och produkter. Genom att ge en god kundservice utmärker sig företag och skapar kundlojalitet.

Kundservice är en investering som ger det stora möjligheter till ökade intäkter samtidigt som det skapar hållbara relationer med kunder. Många företag sätter därför kundtjänsten i centrum och utvecklar strategier för att utbilda personalen och öka kvalitén. Genom en systematisk utveckling skapar man hållbarhet och personalen stannar längre.

Ett professionellt och kundanpassat kundbemötande är helt avgörande för organisationens framtid och tillväxt. Det ställer höga krav på de personer som arbetar med kundservice.

Genom att arbeta med Extended DISC personprofil kundservice utvecklar dina medarbetare en djupare förståelse för sitt eget beteende och hur han eller hon kan justera det för att skapa så goda samtal som möjligt. Medarbetaren skapar en förmåga att i varje samtal möta kundens behov. Därigenom effektiviseras samtalen och medarbetaren överträffar samtidigt kundens förväntningar.

Extended DISC personprofil kundservice är flexibel och kan justeras för att passa just er verksamhet oavsett om det handlar om utgående och inkommande samtal, försäljning, support eller service. Tillsammans med Extended DISC skapar ni en profil som speglar just den kundservicen som ni vill att ert företag ska erbjuda era kunder.

Logo-R-color-PNG

 

 

© 2017. Extended DISC Sverige