En säljare som har ett högt resultat i känslomässig objektivitet har en förmåga att undvika att engagera sig för mycket känslomässigt under försäljningen och låter därför inte den potentiella kundens garantier eller positiva uttalanden verka avskräckande för att genomföra försäljningen och ställa de rätta frågorna.
En säljare som har lågt resultat i känslomässig objektivitet kan låta de egna känslorna distrahera under försäljningen. Hen blir lätt påverkad av potentiella kundens slitna fraser och garantier, gör antaganden om den potentiella kundens avsikter baserat på positiva känslor eller ord från kunden.
Säljbedömningen utvecklar säljare att utveckla det de faktiskt kan påverka, sig själva och sina kompetenser. Genom att tänka på försäljning i ett bredare perspektiv tar vi hand om flera behov på marknaden samt använder flera kompetenser i våra säljteam. Att veta var man ska börja när det gäller utveckling kan vara överväldigande. FinxS Säljbedömning ger tydlig och konkret information för att skapa en plan för framgång.