
Det som utmärker ett företag i konkurrensen idag är företagets kundservice. De flesta kompetenser går att köpa in och många företag erbjuder samma tjänster och produkter. Genom att ge en god kundservice utmärker sig företag och skapar kundlojalitet.
Att satsa på kundservicen är en investering som ger stora möjligheter till ökade intäkter samtidigt som det skapar hållbara relationer med kunder. Kundservicepersonalen är förmedlare av både varumärket och företagets värderingar. Många företag sätter därför kundtjänsten i centrum och utvecklar strategier för att utbilda personalen och öka kvalitén. Genom en systematisk utveckling skapar man hållbarhet och personalen stannar längre.
Ett professionellt och kundanpassat kundbemötande är en av de viktigaste delarna som skapar företagets tillväxt. Det ställer höga krav på de personer som arbetar med kundservice.
Öka kundnöjdheten
Genom att arbeta med Extended DISC Kundserviceanalys utvecklar medarbetarna en djupare förståelse för sitt eget beteende och hur hen kan justera det för att skapa så goda samtal och kontakter som möjligt. Medarbetaren får en förmåga att i varje samtal möta kundens behov. Därigenom effektiviseras samtalen och medarbetaren överträffar samtidigt kundens förväntningar.
Extended DISC Kundserviceanalys är flexibel och kan justeras för att passa just er verksamhet oavsett om det handlar om utgående eller inkommande samtal, försäljning, support eller service. Tillsammans med Extended DISC skapar ni en profil som speglar just den kundservicen som ni vill att ert företag ska erbjuda era kunder.
Ni kan även med enkelhet lägga till information som hjälper kundservicemedarbetaren att förstå kundens olika kommunikations- och beteendestilar.
